MEDIA PEMBELAJARAN BERBAHAN LOOSE PART DALAM PEMBELAJARAN EKSAK DI MI KEDUNGWULUH LOR

Sri Muryaningsih

Abstract


Media is a tool that is used to convey informatiabson from the sender of the message to the recipient of the message. Learning media is defined as a tool used by teachers to convey learning material to students, and a means of communication between students and students. There are problems such as the use of learning media at MI Muhammadiyah Kedungwuluh Lor is not optimal. This activity seeks to provide assistance in creating and using learning media, especially in exact subjects so that student learning outcomes are getting better.

References


Akbar, Sa’dun. 2013. Instrumen Perangkat Pembelajaran. Bandung: Remaja Rosdakarya

Anitah,S. (2009). Media Pembelajaran. Surakarta: LPP UNS dan UNS Press

Anwar, Muhammad. (2018). Menjadi Guru Profesional. Jakarta: Prenadamedia Group

Arsyad, A. (2007). Media Pembelajaran. Jakarta : PT. Grafindo Persada

Eksak (Def.1)(n.d). Dalam Kamus Besar Bahasa Indonesia (KBBI) Online. Diakses melalui https://kbbi.web.id/eksak, 10 April 2021

Non eksak (Def.1)(n.d). Dalam Kamus Besar Bahasa Indonesia (KBBI) Online. Diakses melalui https://kbbi.web.id/eksak, 10 April 2021

https://buhrin.gurusiana.id/article/2019/10/pembelajaran-berbasis-konten-steam-dan-loose-part-1729039 diakses pada 10 April 2021

Kustandi & Bambang . 2016. Media Pembelajaran . Bogor: Ghalia Indonesia

Ruhyana. (2016). Analisis Kesulitan Siswa Dalam Pemecahan Masalah Matematika. Jurnal Computech & Bisnis. 10 (2): 106-118.

Sadiman, Arief S dkk. 2011: Media Pendidikan Pengertian, Pengembangan dan Pemanfaatannya. Jakarta: Pustekkom Dibud dan PT Raja Grafindo Persada

Said & Andi. 2015. 95 Strategi Mengajar Multiple Intelligences. Jakarta: Kencana

Sanjaya, Wina. (2013). Perencanaan dan Design Sistem Pembelajaran. Jakarta: Prenadamedia Group.

Sudjana & Ahmad. 2005. Media Pengajaran. Bandung: Sinar Baru Algensindo

Suwaningsih, Erna. (2006). Model Pembelajaran Matematika. Bandung: UPI Press.

Susanto, Ahmad. (2013). Teori Belajar dan Pembelajaran di Sekolah Dasar. Jakarta: Prenadamedia Group.

Vebimawarti, Putik. Pengembangan Media Permainan Matematika Kartu Cerdas Tangkas Bilangan Romawi. Jurnal Dinamika Pendidikan Dasar. 10 (1) September 2017: 8-12

Widowati & Mulyani. 2014. “ Penggunaan Media Ular Tangga untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa pada Tema Hiburan”. Journal PGSD FIP Universitas Surabaya, Vol 02 No 01 diakses pada tanggal 15 Desember 2018

KBBI

Yaumi. 2014: Pendidikan Karakter Landasan, Pilar & Implementasi.Jakarta: Prenadamedia Group

Zubaedi. 2011. Desain Pendidikan Karakter. Jakarta: Kencana Prenada Media Group


Full Text: PDF

DOI: 10.30595/jkp.v15i1.10360

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

ISSN: 2807-1379